مشاوره-ژنتیک-در-تهران

مشاوره ژنتیک سرطان در شمال تهران

مشاوره ژنتیک سرطان یکی از روش‌های موثر برای پیشگیری و درمان سرطان های ارثی است. متخصص ژنتیک سرطان با بررسی علت ایجاد سرطان های مختلف مربوط به ژن، به درمان مشکلات و اختلالات ارثی در بدن بیماران می‌پردازد. بسیاری از افرادی که به سرطان ارثی مبتلا هستند به کمک روش‌های درمانی متخصصان حوزه ژنتیک توانسته‌اند به سطح مطلوبی از بهبودی برسند.

از جمله راهکار‌های موثر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان ارثی، مراجعه به مشاوره ژنتیک سرطان است. دکتر ساناز طبرستانی متخصصین ژنتیک پزشکی و سرطان در تهران بوده و خدمات تشخیصی و درمانی سرطان ارثی ارائه می دهد.

مشاوره ژنتیک سرطان چیست؟

مشاوره ژنتیک سرطان یکی از روش‌های موثر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان است. انتقال بیماری از طریق وراثت و به‌صورت ژنتیکی امری رایج در میان بسیاری از افراد است. مشکلات ژنتیکی از طریق انتقال ژن از پدر و مادر به فرزند ایجاد می‌شوند.

افرادی که سابقه فامیلی در سرطان یا سایر مشکلات ژنتیکی دارند، معمولا بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری خواهند بود. بنابراین شرکت در جلسات مشاوره و انجام آزمایشات ژنتیکی در پیشگیری و تشخیص سریع‌تر این عارضه در بیماران، نقش موثری را ایفا می‌کند.

بسیاری از افراد برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ارثی از جمله سرطان ارثی، لازم است که در مراحل مختلف زندگی خود به متخصص ژنتیک پزشکی و سرطان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: مشاوره ژنتیک سرطان پستان چه زمانی مناسب است؟

چه زمانی انجام مشاوره ژنتیک سرطان ضروری است؟

در صورتی که شما یکی از شرایط زیر را داشته باشید، باید اقدام به مشاوره ژنتیک سرطان کنید. از جمله:

  • در گذشته به سرطان مبتلا شدید یا الان مبتلا هستید.
  • در یک زمان، به دو یا چند نوع سرطان مبتلا بوده و هستید.
  • یک یا چند نفر از اعضای خانواده شما (نزدیک یا دور) به سرطان مبتلا شده اند.

در صورتی که هیچ کدام از شرایط فوق را ندارید، انجام مشاوره ژنتیک پیش از بارداری یا ازدواج، جهت بررسی ژن های شما مناسب است. زیرا ممکن است که ژن سرطان به صورت نهفته در سابقه خانوادگی شما باشد و تا به حال بروز نکرده باشد. مشاوره ژنتیک سرطان علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان های ارثی، از انتقال ژن ها به فرزندان پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید: تست غربالگری ناقلین برای بارداری چیست؟

بهترین مشاوره ژنتیک سرطان در شمال تهران                

دکتر ساناز طبرستانی از بهترین مشاوره ژنتیک سرطان و بهترین دکتر متخصص ژنتیک در شمال تهران است. ایشان با بررسی علل بروز بیماری‌های ژنتیکی و عوامل موثر در ابتلا به آن‌ها، نقش موثری در درمان و جلوگیری از مشکلات ژنتیکی در افراد ایفا می‌کند.

مشاوره ژنتیک خوب، تست های ژنتیکی لازم و دلایل انجام آن را به مراجعه کنندگان و بیماران توضیح می دهد. در طی جلسات مشاوره ژنتیک سرطان علاوه بر بررسی تست های غربالگری سرطان، روش های پیشگیری و درمان بیمار را بررسی می کند. آزمایش های لازم جهت تشخیص مشکلات ژنتیکی براساس شرایط جسمی و خانوادگی بیمار توسط مشاوره ژنتیک تجویز می شود.

دکتر ساناز طبرستانی

بیشتر بخوانید: لیست سرطان های ارثی؟!

فوق-تخصص-ژنتیک

نقش مشاور ژنتیک در سرطان

مشاوره ژنتیک سرطان در پیشگیری از ابتلا به سرطان شما و اعضای خانواده تان کمک می کند، همچنین کمک می کند تا درک بهتری نسبت به خطر و احتمال بروز سرطان ارثی داشته باشید. مراجعه به مشاوره ژنتیک سرطان علاوه بر موارد فوق، مزایای زیر را برای بیماران به همراه دارد، از جمله:

  • شرح احتمال بروز برخی انواع سرطان با توجه به سابقه خانوادگی
  • توضیح دادن روند تست های ژنتیکی و میزان صحت این قبیل تست ها برای بیمار
  • مشخص کردن عواقب احساسی و روانی نتایج تست های ژنتیکی
  • توضیح دادن روش های پیشگیری از سرطان برای بیمار
  • توضیح دادن روش های تشخیص و درمان سرطان برای بیمار

خدمات مشاوره ژنتیک سرطان

متخصص ژنتیک با بهره‌گیری از علوم پزشکی و حوزه ژنتیکی، به ارائه‌ برخی خدمات مهم و اساسی می‌پردازد. بسیاری از خدمات مشاوره ژنتیک سرطان عبارت‌اند از:

·        بررسی دلایل بروز بیماری‌های مختلف که از طریق ژنتیک به افراد منتقل می‌شوند.

·        بررسی سوابق بیماری و پرونده پزشکی بیمار برای تشخیص بهتر مشکلات ژنتیکی

·        تجویز آزمایش‌های لازم برای تشخیص بیماری‌های مختلف ارثی

·        بررسی میزان خطرات ازدواج افراد با یکدیگر

·        تعیین میزان خطراتی که ممکن است در دوران بارداری برای مادر و جنین ایجاد شود.

·        معاینات پزشکی برای تشخیص مشکلات و بیماری‌های ژنتیکی

·        انجام مشاوره‌های لازم با خانواده‌ها برای حمایت و یاری بیشتر

بیشتر بخوانید: کاربرد آزمایش MSI

دلیل-نیاز-به-ژنتیک

مشاوره ژنتیک سرطان در طول جلسات مشاوره چگونه انجام می شود؟

مشاوره ژنتیک سرطان در طول جلسات مشاوره موارد زیر را بررسی می کند، از جمله:

  • بررسی سوابق پزشکی فرد.
  • بررسی و انجام تست های غربالگری سرطان.
  • بررسی سوابق پزشکی خانواده در حداقل سه نسل بررسی می شود. این بررسی شامل سابقه ابتلای یکی از اعضای خانواده به سرطان، نوع و سن تشخیص سرطان می باشد.
  • بررسی میزان احتمال بروز سرطان ارثی بررسی می شود. بسته به سابقه خانوادگی، مشاور از ابزارهایی برای تخمین میزان احتمال بروز سرطان استفاده خواهد کرد.
  • بررسی مزایا و محدودیت های تست های ژنتیکی برای شما و اعضای خانواده تان.

بعد از پایان مشاوره ژنتیک سرطان

در پایان جلسات مشاوره ژنتیک سرطان:

  • میزان احتمال بروز سرطان مشخص می شود.
  • نتایج تست های ژنتیکی بررسی می شود.
  • ارائه توصیه های لازم در خصوص کنترل، پیشگیری و غربالگری سرطان.
  • ترجاع بیمار به پزشک متخصص بر اساس اطلاعات به دست آمده.

در صورتی که تست های ژنتیک سرطان نداده اید، مشاوره ژنتیک سرطان پیش از بارداری و ازدواج توصیه شده و مناسب است. با مشاوره ژنتیک پیش از بارداری می توان میزان احتمال انتقال ژن بیماری ها به فرزندان پیش بینی می شود.

نتیجه گیری

مشاوره ژنتیک سرطان یکی از راهکار‌های موثر برای افرادی است که سابقه ابتلا به بیماری‌های مختلف در خانواده را شاهد بوده‌اند. این روش با بررسی کامل اختلالات ژنتیکی و وراثتی، بسیاری از مشکلات شایع در افراد را تشخیص می‌دهد.

مشاوره ژنتیک سرطان ازجمله روش‌های هوشمند برای افرادی است که به‌طور خانوادگی به بیماری سرطان مبتلا هستند. متخصص ژنتیک با بررسی‌های لازم به کمک آزمایش‌های صورت گرفته، بسیاری از اختلالات رایج در افراد را به‌خوبی تشخیص می‌دهد.

سوالات متداول مشاوره ژنتیک سرطان در شمال تهران

1.         مشاوره ژنتیک چیست؟

مشاوره‌های ژنتیک یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ارثی در افراد است که معمولا با معاینات پزشکی، تجویز آزمایش و بررسی نتایج آن همراه خواهد بود.

2.         مشاوره ژنتيک سرطان چیست؟

در برخی موارد ممکن است افراد سابقه ابتلا به سرطان خانوادگی را داشته باشد. در این وضعیت اعضای یک خانواده از طریق انتقال ژن، به این بیماری مبتلا می‌شوند و مشاوره ژنتیک سرطان با بررسی دلایل آن، روش‌های پیشگیری و کنترل این عارضه را برای بیماران مد نظر قرار می‌دهد.

3.         مهم‌ترین مزیت استفاده از مشاوره‌های متخصص ژنتیک کدام است؟

بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی در افراد به کمک مشاوره تشخیص داده می‌شود. دو فرد که قصد ازدواج با یکدیگر دارند، لازم است که برای جلوگیری جلوگیری بروز مشکلات ژنتیکی‌ از این نوع مشاوره‌ استفاده کنند. این روش در کاهش اختلالات ناشی از انتقال ژن در نوزاد جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *