سرطان-ریه-ارثی

سرطان ریه ارثی!!!! چگونگی تشخیص و درمان

سرطان ریه ارثی یک سرطان محیطی و ژنتیکی است. زندگی در محیط های آلوده، انجام کارهایی چون مصرف دخانیات و مواد احتمال ابتلا به سرطان ریه در خود را بیش از سایر افزایش می دهید. ژنتیک در درمان سرطان ریه، به منظور شناخت یک روش درمانی صحیح، بسیار کاربرد دارد.

اگر شما هم سیگاری بوده و در فامیل خود افراد مبتلا به سرطان زیر 40 سال دارید؟ تا انتهای مقاله با ما باشید. در این مقاله نکات مهمی درباره ارتباط ژنتیک با سرطان ریه گفته شده است. همچنان پیشنهاد می شود که در سریع ترین زمان ممکن اقدام به دریافت مشاوره ژنتیک کنید.

سرطان-ریه- ارثی- است؟

سرطان ریه ارثی چیست؟

سرطان ریه به درگیر شدن بافت های ریه با بیماری سرطان گفته می شود. متاسفانه سرطان ریه یکی از شایع ترین سرطان ها بین مردم است. سرطان ریه به دلایل مختلفی رخ می دهد و صرفا ارثی یا ژنتیکی نیست.

از مهم ترین عوامل موثر بر سرطان ریه استعمال دخانیات، زندگی در محیطی آلوده و داشتن جهش های ژنتیکی است. اما این عوامل به این معنا نیست که در صورت عدم مصرف دخانیات، به سرطان ریه مبتلا نمی شوید. صرفا احتمال کمتری در ابتلا به سرطان ریه ارثی نسبت به افراد سیگاری و… دارید.

بیشتر بخوانید: انواع تست های ژنتیکی سرطان ارثی چیست؟

اگر در ارتباط با ابتلا به سرطان ریه ارثی ترس و نگرانی دارید، به یک مشاوره ژنتیک سرطان مراجعه کنید. مشاوره ژنتیک سرطان میزان احتمال ابتلای شما به سرطان ریه را تشخیص می دهد. همچنین اگر مبتلا به این بیماری هستید، با تست های مربوطه، بهترین نوع درمان دارویی را برای شما در نظر می گیرد.

گاهی افراد مبتلا به سرطان بوده و برایشان مهم است که این سرطان ارثی است یا خیر؟؟ مشاوره ژنتیک با انجام تست هایی به شما در راستای آگاهی از این مورد، کمک می کند.

دکتر ساناز طبرستانی یکی از بهترین مشاوره ژنتیک سرطان در شمال تهران هستند. در صورت استفاده بیشتر از توضیحات دکتر، شبکه های اجتماعی دکتر از جمله اینستاگرام و آپارات را دنبال کنید.

مشاوره ژنتیک سرطان ریه ارثی

اگر برای مشاوره ژنتیک سرطان ریه ارثی به متخصص ژنتیک مراجعه کردید، پزشک مربوطه باید مواردی را بررسی کند. در ادامه یک بخش از مصاحبه بیمار با دکتر جهت آشنایی بیشتر شما آورده شده است.

بیمار1:

پدر و عموی من مبتلا به سرطان ریه بودند. پدر من بخاطر این بیماری چند وقتی است فوت کرده است. شنیدم که سرطان ریه ارثی است. آیا ممکنه من هم در معرض ابتلا به سرطان ریه باشم؟

دکتر:

بله. ولی جواب نهایی رو بعد از دادن تست ژنتیکی BRCa می توانم به شما بدهم. نتیجه این تست، مشخص کننده همه چیز است.

بیمار2:

من چند سال است درگیر سرطان ریه هستم. تمامی روش های درمانی چون شیمی درمانی و پرتودرمانی را انجام دادم. اما علاوه بر اینکه درمان نشدم، بلکه سرطان متاستاز داد و در بدنم پخش شد. آیا با روش های ژنتیکی می توانم درمانم را از اول شروع کنم؟

دکتر:

باید ابتدا تست های ژنتیکی چون تست فارماکوژنتیک بدهید.پس از مشخص شدن نتایج، می توانم طبق وضعیت جسمی شما اقدام به تجویز دارو و شروع یک برنامه درمانی کنم.

درمان-سرطان-ریه

تشخیص و درمان سرطان ریه ارثی

بهترین روش تشخیص و درمان سرطان ریه، مشاوره ژنتیک و دادن تست های ژنتیک است. پزشک در طی جواب آزمایش، مسیر پیشرفت بیماری رو متوجه شده و براساس آن و نوع ژن های بیمار، روش درمانی مناسب را انتخاب می کند.

 به دلیل آنکه طی تغییرات ژنتیکی، ممکن است در بدن فرد تداخلات زنتیکی ایجاد شده و یکسری روش های دارویی برای درمان بیمار مناسب نباشد، تارگت تراپی یا درمان هدفمند، نقش بسیار موثر و عمده ای در درمان سرطان ریه دارد.

یک نکته مهم درباره مشاوره ژنتیک سرطان ریه

درست است که مشاوره ژنتیک و تست های ژنتیکی، بر تشخیص و درمان بیماری هایی چون سرطان ریه ارثی موثر است، ولی عملکرد فرد و انتخاب یک مشاوره ژنتیک سرطان خوب خیلی مهم است.

دکتر ساناز طبرستانی یک مشاور ژنتیک خوب در تهران است. علاوه بر داشتن علم و مهارت بالا، بسیار حرفه ای و مهربان بوده و دلسوزانه برای درمان بیمار تلاش می کند.

خلاصه:

سرطان ریه ارثی یکی از بیماری های شایع میان مردم است.طبق تحقیقات انجام شده هنوز دلیل مشخصی برای ابتلا به سرطان ریه وجود ندارد. دلایلی چون مصرف دخانیات چون سیگار، زندگی در محیط آلوده، کار با مواد رادیواکتیو  یا  آزمایشگاهی عوامل مهم این بیماری هستند.

سرطان ریه ارثی به دلیل جهش های ژنتیکی ایجاد می شود. سرطان ریه اکتسابی نیز تنها به دلیل تغییراتی در سلول های بافت ریه ایجاد می شود. به دلیل مشخص نبودن دلایل سرطان ریه، یک مشاوره ژنتیک خوب به شما در تشخیص و درمان بیماری کمک می کند.

مطالب مرتبط

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *