تست- her2

تست بررسی جهش HER2 در سرطان ریه با چه هدفی انجام می شود؟

تست بررسی جهش ژنی HER2 در سرطان ریه برای بررسی تغییرات ژن ها در سلول ها و بروز بیماری سرطان ریه است. جهش ژنی HER2 در سرطان ریه، در حین ایجاد تومور سرطانی رخ می دهد. زیرا این جهش ژنی بر عملکرد سلول ها تاثیر می گذارد.

سرطان ریه به دلیل تغییرات ژنتیکی و جهش های ژنی ایجاد می شود. جهش ژنی HER2 یکی از تغییرات ژنی مهم در هنگام ایجاد سرطان ریه است. تست بررسی جهش ژنی HER2 در سرطان ریه نوع مکانیسم ایجاد سرطان ریه را بررسی کرده و امکان روش درمان مرتبط با این جهش های ژنی را ارائه می دهد. در دامه به طور کامل درباره اهمیت این تست و چگونگی انجام آن صحبت شده است.

- تست- her2ژنتیکی

تست بررسی جهش HER2 در سرطان ریه چیست؟

جهش در ژن های HER2 یکی از دلایل پیشرفت سرطان ریه، سرطان معده، سرطان مری و سرطان سینه است. تست بررسی جهش ژنی HER2 در سرطان ریه برای بررسی جهش های ژنی یا تغییرات ژنتیکی در سلول های سرطانی ریه است.

در این آزمایش از بافت تومور در ریه، DNA استخراح کرده و سپس توسط تکنولوژی مد نظر اقدام به بررسی جهش های موجود در ژن HER2 می کنند.

بیشتر بخوانید: تست سرطان ارثی به چه هدفی انجام می شود؟

اهمیت تست بررسی جهش ژنی HER2 در سرطان ریه را انجام داد؟

جهش ژنی HER2 در هنگام ایجاد سرطان رخ می دهد. انجام تست بررسی جهش ژنی HER2 در سرطان ریه در راستای تشخیص صحیح و به موقع جهش HER2، به درمان صحیح و پیشگیری از پیشرفت سرطان ریه کمک بسیاری می کند.

بیشتر بخوانید: آزمایش MSI چیست و چه کاربردی دارد؟

نکاتی مهم درباره این آزمایش:

این آزمایش توسط دکتر ساناز طبرستانی انجام می شود. دانستن نکات زیر درباره آزمایش بررسی جهش HER2 پیش از آزمایش مهم است.

نمونه مورد نیاز:

از بیوپسی یا نمونه بافت پارافینه( FFPE) استفاده می شود.

آمادگی لازم پیش از انجام آزمایش:

نیاز به آمادگی خاصی ندارد.

مدت زمان جوابدهی:

معمولا جواب این آزمایش در ۱۵ روز کاری آماده می شود.

بیشتر بخوانید: آزمایش انکوتایپ DX

چگونگی تفسیر نتایج آزمایش HER2 درسرطان ریه

نتیجه مثبت (positive): نتیجه مثبت این تست به معنای داشتن ژن HER2 است. در این حالت فرد باید تحت درمان مناسب این جهش ژنی را قرار گیرد. 

نتیجه منفی (negative) :  نتیجه منفی این تست به معنای عدم داشتن جهش های ژنی HER2 است.  بنابراین باید پاتولوژی فرد بررسی شود و طبق آن تحت درمان مناسب قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: آزمایش بررسی ژنتیکی BRCA  چیست؟

تست- her2

چه زمانی تست بررسی HER2 در سرطان ریه انجام می شود؟

در صورتی که مبتلا به سرطان ریه یا سرطان سینه هستید، پیش از شروع درمان یا اطمینان از داشتن روند درمان صحیح، انجام تست بررسی جهش های HER2 در سرطان ریه و EGFR در سرطان ریه لازم است. تشخیص به موقع جهش های ژنی در سرطان ریه و انتخاب روند درمان مناسب در پیشگیری از پیشرفت بیماری و مرگ و.. موثر است.

دکتر ساناز طبرستانی با داشتن جدیدترین تکنولوژی ها، تست های درمانی سرطانی ارثی بسیاری چون تست بررسی جهش ژنی HER2 در سرطان ریه را انجام می دهد و مشاوره ژنتیک سرطان ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *